کد مطلب:303607 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

فاطمه بی دردهای عافیت طلب را تکان می دهد
پس وقتی كه خدا پیامبرش را به منزگاه انبیاء و ماوای اصفیای خود رهسپار ساخت خار نفاق كه در دلها بود آشكار گشت و لباس دین كهنه شد و گمراهانی كه لب فروبسته بودند زبان گشودند، و فرومایگان گمنام با قدر و منزلت شدند و باطل گرایان به صدا در آمده و در قلمرو شما به جنب وجوش در آمدند (و در نهایت زمینه برای شیطان فراهم شد) و از نهانگاه خود سر در آورد و شما را به سوی خود خواند و شما را به دعوت خود پذیرا یافت و بر فریبش آماده، سپس شما را برانگیخت شما را چالاك یافت و به هیجان در آورد و دید كه در راه او چه خشمناك می باشید و در نتیجه مركبی غیر از مركب خودتان برای خود نشانه كردید و برچشمه آبی را ندید كه شمار را در آن هیچ نصیبی نخواهد بود.

این شتابزدگی ها انجام گرفت، هنوز چیزی از رحلت پیامبر نگذشته و جراحت درونی ما در فراق رسول اكرم صلی الله علیه وآله التیام نپذیرفته و پیكر پاكش به خاك سپرده نشده است. [1] .

هدف از این شتابزدگی دست یافتن به خلافت بود كه به فتنه در نیفتید ولی در فتنه فرو رفتید و جهنم نیز فراگیرنده كافران است.

چه دور شدید و چه شد بر شما و چرا از راه خود منحرف شدید؟! در حالی كه كتاب خدا در فرا روی شما است دستوراتش روشن و احكام آن واضح و نشانه های آن پیدا است و نهی ها و امرهای آن آشكار است شما آن را به پشت سر گذاشتید آیا رغبتی به آن ندارید و یا جای گزینی به جز قرآن انتخاب كرده اید؟ و چه گزینش بدی!

و (هر كسی بجز اسلام دینی را انتخاب كند، از او پذیرفته نخواهد شد و او در آخرت از زیانكاران است.) آنگاه پس از این كه بر مركب خلافت نشستید و افسارش را به آسانی در دست خود گرفتید آتش فتنه ها را دامن زده و شعله ها برافروختید و اینك نیز در پی فرصت هستید كه كینه های خود را كه از پیامبر دارید در حق اهل بیت او عملی سازید واین را بدانید بسان كسی كه با كارد و نیزه پیكرش چاك چاك شود در برابر شما استقامت و صبر می كنیم.


[1] شرح خطبه حضرت زهرا (س) ج 90/2 تأليف آيت الله سيدعزالدين حسيني زنجاني.